Dinsdagavond

In het voorjaar en de zomer, wanneer het ’s avonds langer licht is, rijden we elke dinsdagavond een clubrit.

We verzamelen op een centrale locatie en vertrekken om 19.00 uur.

We rijden in twee groepen, zodat er voor iedereen een passend tempo is en iedereen lekker kan meefietsen.
Vanuit de startlocatie kiezen we een route die past bij de groep en de omstandigheden.

Het komt echter ook vaak voor dat we als één groep gaan rijden, in dat geval passen we het tempo aan de groep aan zodat iedereen comfortabel mee kan.

Zondag overdag (heel het jaar)

Als het weer het toelaat dan wordt er ook geregeld zondag overdag gereden voor een clubrit.

In de Whatsapp groep of via de Spond app wordt gepolst of er voldoende animo is om te rijden, en wordt de startlocatie tevens bepaald.

Ook kan er op zondag net als op dinsdagavond in twee groepen worden gestart.

Najaar en Winter

In het najaar en in de winter is het helaas ’s avonds te donker en risicovol om clubritten buiten te organiseren.

Een deel van de leden fietsen in de winter door op de gravelfiets, de strandfiets of de mountainbike.
Op dinsdagavond stapt er vaak nog een groepje op de strandfiets om als het getij het toestaat een ritje over het strand te maken bij maanlicht.

Er zijn ook nog leden die bij de kachel blijven en op de indoortrainer stappen voor een ritje op bijvoorbeeld Zwift of Rouvy.